ایجاد گوی شیشه ای سه بعدی در فتوشاپ

ساخت وبلاگ
 

سپس تنظیماتی رو که در تصویر ذیل میبینید  از قسمت Blending Option  بصورت استایل به لایه مورد نظر اضافه میکنیم

003

لایه جدیدی درست میکنیم و Ctrl + Alt + G رو بر روی اون لایه از صفحه کلید بگیرید یا به منوی مورد نظر  همانند تصویر ذیل میرویم

004

سپس رنگ بکراند کالر رو به این کد تغییر بدین ۶۵۶۴۵F و حالا از گرادینت این طیفی که در تصویر میبینین رو اجرا میکنید

005

006

باید تصویرمون شبیه شکل ذیل شده باشه

007

بعد از این با زدن روی حرف D   پالت رنگ رو ریست میکنیم و به دو رنگ استاندارد مشکی و سفید پیش فرض میرسیم و بلافاصله بر روی گزینه Add Layer Mask کلیک میکنیم

008

وباید وضعیت لایه ها بدین صورت شده باشه

009

و در این مرحله با زدن حرف X  جای رنگ مشکی و سفید پیش فرض رو عوض میکنیم و از Radial Gradient استفاده میکنیم و اثری مانند شکل ذیل ایجاد میکنیم

0010

در این مرحله لایه بالای بکراند یعنی Layer1   را با زدن کنترل و j   یک بار کپی میگیریم و لایه بالای بکراند رو به بالا ترین لایه منتقل میکنیم و درصد شفافیت Fill   این لایه رو به صفر کاهش میدهیم  و باید یه چنین تصویری داشته باشیم

0011

و تنظیمات ذیل رو به ترتیب در Blending Option  بصورت استایل به لایه مورد نظر اضافه میکنیم

0012

0013

و یک لایه خالی بالای همه لایه ها ایجاد میکنیم و با ابزار براش با قطر ۱۵۰ پیکسل بر روی این لایه و تقریبا مرکز کره یک بار کلیک می کنیم تا تصویر ذیل را ببینیم

0014

و سپس از منوی فیلتر در حد ۲۵ پیکسل Gaussian Blur را اعمال میکنیم تا تصویر ذیل را ببینیم

0015

سپس لایه مورد نظر را با کنترل و کلیک روی عکس لایه انتخاب میکنیم و بعد از آن روی Add Layer Mask کلیک میکنیم و درصد Opacity     را به ۳۰ کاهش میدهیم مانند شکل

0016

خوب بعد از این کار یک لایه بالای همه لایه ها ایجاد میکنیم بصورت خالی و بعد با ابزار براش و رنگ  FFFFE8  با قطر ۲۰ پیکسل و سختی صد درصد یک نقطه نورانی مانند تصویر ایجاد میکنیم و بعد از آن فیلتر Gaussian Blur را در حد ۰.۵ پیکسل به این نقطه نورانی میدهیم و از Blending Option  بصورت استایل به لایه مورد نظر  تنظیمات ذیل را اضافه میکنیم

0017

و سپس لایه بالای بکراندمون رو درصد شفافیت یا Fill  اون رو به ۲۵ کاهش می دهیم و  درصدی که به inner shadow    دادیم در بلندینگ آپشن  مقدار opacity   رو به ۲۶ کاهش میدهیم همانند شکل ذیل

0018

حالا یک لایه خالی بالای لایه بکراند ایجاد میکنیم و با کنترل و کلیک روی تصویر دایره ای شکل لایه بالایی اون محدوده رو در لایه پائینی به حالت انتخاب در میاریم همانند شکل

0019

حالا با رنگ مشکی یک Radial Gradient  به این لایه خالی  میدیم تا اینطوری دیده بشه

0020

حالا با زدن کنترل و حرف t   به حالت ترنسفرم میریم و این لایه ای که به عنوان سایه جسم حساب میشه رو همانند تصویر کمی تغییر حالت  میدیم و کمی هم جابجاش میکنیم و درصد  opacity   اون رو به ۵۰ کاهش میدیم و در حد ۲ پیکسل از Gaussian Blur هم استفاده میکنیم

0021

حالا مجددا کنترل کلیک میکنیم روی لایه دایره ی شکل و همزمان در لایه سایه که ایجاد کردیم میمونیم تا حالت اتخابمون اینطوری بشه

0022

سپس این فیلتر که در عکس ذیل مسیرشو میبینین رو برای این لایه سایه اعمال میکنیم و سپس همین کار رو برای لایه بکراند ولی دقت کنید باید حالت انتخاب کروی فعال باشه و نتیجه میشه شبیه شکل ذیل

0023

0024

در پایان با ابزار ترنسفرم کمی لایه ۴ رو تغییر حالت میدیم تا درخشش روی گوی شیشه ای طبیعی تر به نظر برسه و این هم تصویر نهایی

0025

خوب امیدوارم این آموزش مفید واقع شده باشه
موفق باشید

+ نوشته شده در  پنجشنبه شانزدهم شهریور ۱۳۹۶ساعت 15:0&nbsp توسط ایرج مرادزاده  | 
ایرج فوتوگرافی...
ما را در سایت ایرج فوتوگرافی دنبال می کنید

برچسب : ایجاد,شیشه,بعدی,فتوشاپ, نویسنده : toranj-hda بازدید : 278 تاريخ : چهارشنبه 22 شهريور 1396 ساعت: 8:18